fredag 5 maj 2017

32. Meh… glömde ju

Alltså, det här med att gå ut och dricka öl i solskenet var ju en jättebra idé. Att komma hem klockan halv ett, var väl kanske inte toppen men ändå acceptabelt. Att glömma att skriva om dagens steg var ju direkt dåligt. Men så blev det. Jag har uppenbarligen inte blivit en bättre människa ännu. Dock har jag inte tappat hoppet helt, jag har ju nästan 11 månader på mig.

Nå, vad gjorde jag igår då? Jo, jag var på bjudlunch i en annan stad och valde det VEGETARISKA alternativet. Ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för detta fan av animaliskt protein.

Alltså, jag äter ju vegetariskt ibland. Och är fullständigt medveten om det orimliga i hur mycket kött vi konsumerar. Så jag försöker ju öka andelen köttfria dagar. Men att faktiskt välja en vetorätt på en bra restaurang, när någon annan bjuder ... Som sagt, stort steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar