söndag 16 april 2017

14. Gör om - gör fel

För ett tag sedan köpte jag två gamla stolar där jag hade för avsikt att måla om dem och sedan sälja dem, helst med en liten förtjänst. Färg köptes, stolarna slipades och målades i en turkos färg. Jag blev inte nöjd. Något saknades eller var fel. I ett försök att styla till stolarna, sprayade jag vit färg över helt okontrollerat. Varför vet jag verkligen inte. Kanske hoppades jag på att det skulle bildas ett otroligt fräckt mönster alldeles av sig självt. Men det gjorde det inte, så de blev ståendes i ett hörn i garaget. Tills idag. Nu har jag målat över den vita färgen så att det är helt turkosa igen. Tillbaka till ruta ett. Nu är frågan, ska jag försöka sälja dem såhär, eller prova med en silverspray den här gången? Det är ju nåt som saknas ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar